Friday, February 15, 2019
Text Size

Introducere

Un sindicat este o organizatie a lucratorilor, infiintat  pentru a proteja drepturile și pentru a promova interesele membrilor sai in ceea ce priveste salariile, ,beneficiile si  conditiile de munca.si viata .

Sindicatele aduc adesea impreuna lucratori intr-un anumit grup ocupațional, de exemplu, navigatorii.

Un sindicat ar trebui să fie:

-Independent din punct de vedere financiar

• Independent de influenta guvernului, companiilor sau a altor agenti.

• Democrat in functionarea sa, astfel incat sa ofere membrilor un vot si un cuvant de spus in modul in care functioneaza sindicatul.

• Transparent, astfel incat membrii de sindicat sa poata avea informatii privitor la modul de conducere ,la politica sindicala si la modalitatea in care sunt cheltuite fondurile organizatiei .

 

Ce face un sindicat?

In cazul in care un sindicat este recunoscut de catre un angajator acesta se poate implica  in negocierea unui contract colectiv, adică negocierea cu acel angajator pentru un contract privind salariile si conditiile de munca si  viata .

Unele sindicate furnizeaza si alte servicii, cum ar fi consultanta juridica si reprezentare pentru membriisai . In cazul in care este necesar, sindicatele pot organiza greve sau alte actiuni in functie de legislatia tarii respective .

 

Care sunt beneficiile aderarii la un sindicat?

·  O mai bună protectie impotriva tratamentului nedrept.

• Cresterea sigurantei locurilor de munca.

• O mai buna sanatate si securitate la locul de munca

• O mai bună remunerare si conditii de munca mai bune - membri de sindicat au, in general, o mai bună remunerare si conditii decat cei din afara Sindcatului.

• Un cuvant de spus in deciziile care afecteaza conditiile de munca si drepturile dvs

• Forta datorita numarului de membri – cu cat sunt in numar mai mare membrii de sindicat, cu atat cresc sansele de castig pentru locurile lor de munca

• Educatie - multe sindicate ofera membrilor sai oportunitati de perfectionare

La ce ar trebui sa ma astept de la un sindicat?

Conform Codului ITF de Bune Practici sindicatele trebuie sa furnizeze urmatoarele servicii minime membrilor acestora:

·        Un card de membru

·        Un buletin sindical, jurnal sau revista

·        I lista cu contacte ale sindicatului, inclusive nume si numere de telefon ale conducatorilor acestuia

·        Asistenta pentru orice solicitare rezultata in urma clauzelor contractului semnat de sindicat, inclusiv litigii pentru salarii, sau litigii rezultate in urma acordarii despagubirilor in cazuri de imbolnavire sau accident, cu conditia ca aceste cereri sa fie justificate.

Sunt sindicate care ofera si alte servicii si beneficii,in functie de bugetul organizatiei  catre navigator si/sau celor care se afla in intretinerea lor.

·        Nevoi sociale si de bunastare   

·        Asistenta de formare si perfectionare

·        Asistenta medicala .

In astfel de cazuri, Codul ITF afirmă că Uniunea ar trebui să se asigure că toate beneficiile și plățile aferente sunt explicate în mod clar membrilor, că fondurile sunt transparente și controlate în mod corespunzător și că fondurile sunt verificate anual de către un auditor calificat în mod corespunzător.

Ce trebuie sa mai stiu pentru aderarea la un sindicat?

Cotizațiile de membru:

 

In calitate de membru al unui sindicat ar trebui sa va asteptati sa platiti cotizatiile de membru. Cotizatiile  variaza de la sindicat la sindicat. Ele pot fi platite saptamanal ,lunar sau anual.

 

Activitati politice:

 

Sindicatele se pot angaja in activitati  cum ar fi lobby sau campanii de promovare a legislatiei favorabile intereselor membrilor sai si a lucrătorilor lor, in general, sau sprijinirea candidatilor individuali sau partide pentru functii publice.

 

Liber si democratic:

Un sindicat ar trebui sa fie liber si independent de orice angajator si ar trebui sa fie condus democratic. Conducerea sindicatului ar trebui sa fie aleasa  in mod democratic de catre membri si nu ar trebui sa fie remunerate sub nicio forma de angajator .

 

Unii angajatori au infiintat sindicate in cadrul companiei in incercarea de a descuraja navigatorii sa adere la sindicatele legitime. In unele tari, guvernele isi stabilesc propriile sindicate din motive similare. Acestea sunt uneori cunoscute sub denumirea de "sindicatele galbene". Intrarea intr-un sindicat galben, indiferent daca este vorba de o companie sau sindicat sponsorizat de stat, ofera foarte putina protectie reala a lucratorilor.

 

Toate sindicatele afiliate ITF trebuie sa fie libere si democratice si trebuie sa adere la principiile stabilite in Constitutia ITF. Pentru a vizualiza Constitutia ITF sau sa daca vrei sa aderi la un sindicat afiliat ITF, va rugam sa folositi link-urile de pe partea dreapta a acestei pagini.

 

Ce se intampla daca nu exista un sindicat afiliat ITF in tara mea?

Exista unele tari in care nu există sindicate pentru navigatori afiliate ITF, cum ar fi China.

In alte tari sunt sindicatele galbene  si in alte tari nu pot exista sindicate la toate, cum ar fi Emiratele Arabe Unite.

In cazul in care nu exista niciun sindicat afiliat ITF in tara dvs, puteti aplica pentru a deveni membru al ITF direc

 

Daca lucrati pe o nava care este acoperita de un contract ITF , atunci veti deveni automat  membru al Sindicatului afiliat ITF pe toata perioada contractului.

Category: Uncategorised

DE  CE  MEMBRU  SLN ?

Plata si Conditii

SLN negociaza in numele tau cu un numar  de armatori din Norvegia, Germania, Franta, Italia si alti armatori straini contracte care includ nivele de plata, conditii de munca si viata la bordul navei, concediul, ore de munca cel putin la nivel minim standard ITF. SLN participa la toate intalnirile la nivel international in ceea ce priveste conditii de munca si viata  si plata navigatorilor.

 

Conditii legale

Profesia de marinar fiind supusa la ora actuala unui risc crescut al criminalitatii , SLN are contacte cu specialisti in domeniu, inclusiv accesul la avocatii utilizati de ITF din intreaga lume, care ne ofera consultanta pentru cazurile membrilor nostri in ceea ce privesc litigiile pe contracte de munca. Atat membrii nostri de sindicat cat si familiile acestora au consultanta gratuita la sediul nostru in toate problemele legate de contractele de munca semnate de SLN.

 

Cardul de sindicat

Ca membru deplin beneficiati de consultanta gratuita in ceea ce privesc contractele de munca negociate de SLN, informatii in ceea ce priveste situatia navei pe care urmeaza sa va ambarcati, sunteti reprezentat de SLN in cazul in care ati fost victima unui accident de munca sau a unei imbolnaviri la bordul navei si beneficiati de diferite ajutoare financiare functie de zilele de concediul medical sau gradul de invaliditate. Pe contractele  negociate de noi aveti compensatii financiare:

 

§   in cazul unei imbolnaviri, care necesita concediu medical de peste 130 de zile, cu depunerea de certificate medicale;  

§   in cazul unui accident, atata timp cat este necesar sau pana cand o certificare medicala stabileste invaliditatea permanenta in cuantum de pana la 104.866 USD pentru nebrevetati , 139.820 USD pentru ofiteri si 174.771 USD pentru ofiteri superiori;

§   pentru pierderea vietii pe mare:

§   pentru urmasii legali - USD 104.866 USD. 

§   pentru fiecare copil aflat in intretinere sub virsta de 18 de ani - USD 20.974  pina la maximum 4.

 

Pentru membrii SLN care merg pe alte contracte decat cele negociate de SLN acordam ajutoare in caz de deces, accident sau imbolnavire, functie de zilele de concediu sau gradul de invaliditate, daca nu sunt acordate prin contractul de munca datorita unor imprejurari speciale, numai in baza hotararii SLN.  

 

Sustinerea locului de munca

SLN va sfatuieste in toate problemele legate de locul de munca cum ar fi contractul de munca, discriminarea sau abuzul la locul de munca, neplata salariilor si asigurarile sociale.

 

Siguranta

SLN joaca un rol vital in discutiile pe plan national si international in ceea ce privesc orele de munca, niveluri echipajului, conditii de munca si viata la bordul navei, standarde tehnice si de pregatire a marinarilor. 

 

Legatura cu SLN

Ca membru SLN , ajutorul nu este niciodata departe - oriunde te-ai afla. Membrii Comitetului Executiv ofera suportul lor , nu numai in caz de urgenta, fiind in contact permanent cu colegii si din alte tari pe care ii rugam sa faca acelasi lucru pentru marinarii romani aflati pe nave in diferite porturi ale lumii, incluzand si vizite la navele pe care lucrati.

 

Daca lucrati pe o nava care este acoperita de un contract negociat de SLN,  atunci veti deveni automat  membru al Sindicatului Liber al Navigatorilor, numai pe perioada activitatii desfasurate la bordul acelei nave.

 

Sindicatul vostru , vocea voastra

SLN reprezinta vocea  a peste 5000 de navigatori care lucreaza in toate sectoarele maritime, find cel mai mare sindicat in domeniu si singurul sindicat reprezentativ la nivel national si international, membru al Comitetului Maritim National Tripartit, afiliat la Conventia Sindicatelor Nationale a Transporturilor din Romania - CSNTR -  si semnatar al Contractului Colectiv de Munca pe Ramura Transporturi, membru fondator al Federatiei Europene a Transportatorilor - ETF, afiliat la Federatia Internationala a Transportatorilor - ITF din 1990, membru permanent in Comisia de Dialog Social din cadrul Sectorului Transporturi Maritime al Uniunii Europene si care duce o campanie intensa de a promova marinariil romani pe plan international. 

 

Implicare

SLN este un sindicat dinamic si democratic, care ofera membrilor sai multe oportunitati pentru a fi pe deplin implicati si avand suportul dvs in munca noastra - atat pe plan local, national cat si la nivel international.

 

Feedback

Pentru a eficientiza munca noastra in sprijinul dvs, va rugam san e comunicati periodic problemele dvs pe care le intampinati la locul de munca astfel incat sa putem ajusta micile neregului si abuzuri care se pot intampla. Va asiguram de confidentialitate totala

 

Category: Uncategorised

Sindicatul Liber al Navigatorilor din Flota Maritimă Comercială (SLN) este organizația profesională reprezentativă la nivel național a navigatorilor maritimi din România și a luat ființă la 26 decembrie 1989 în urma adunării spontane a navigatorilor din Portul Constanța și s-a înregistrat cu personalitate juridică, ca primul sindicat din Constanța, cu Hotărârea Judecătorească nr. 1 din ianuarie 1990.

Încă de la înființare a fost sindicatul reprezentativ al IEFM Navrom Constanța și ulterior reprezentativ la CNM Romline SA Constanța și CNM Petromin SA Constanța.

În decursul anilor, a devenit o organizație reprezentativă și pentru companiile cu management privat românesc și străin.

În anul 1991, SLN s-a afiliat la Federația Internațională a Transportatorilor – ITF (www.global.org), cu sediul la Londra, obținând recunoașterea internațională.

SLN este membru fondator al Federației Europene a Transportatorilor – ETF (www.etf.europa.eu).

Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) este o organizație sindicală paneuropeană care cuprinde sindicatele din domeniul transporturilor din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European și țările din Europa Centrală și de Est.

 

Din anul 2000 cofondator al Conventiei Sindicale Nationale a Transportatorilor din Romania (CSNTR): www.csntr.ro

 

SLN este membru al Comitetului Maritim National Tripartit din cadrul Ministerului Transporturilorși membru în Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor Europene de la Bruxelles.

Din anul 1996, SLN împreună cu ITF a înființat Inspectoratul ITF din România iar în anul 1999 SLN a înființat Fundația pentru Protecția Marinarilor de Pretutindeni (www.seamensclub.ro), creând astfel oferta de servicii pentru marinarii străini care vin cu navele în porturile românești.

În memoria navigatorilor căzuți la datorie sau dispăruți pe mare, SLN a contribuit decisiv la ctitorirea  Catedralei Navigatorilor (www.cruce.ro), prima biserică începută și terminată după anul 1990.

SLN are un numar de peste 6.000 membri înregistrați din companiile de navigație românești și cele mai mari companii de navigație din străinătate.

SLN este continuatorul Organizației Marinarilor din Societatea Maritimă Română care a funcționat în perioada interbelică, luând ființă odată cu mișcările muncitorești din portul Constanța, din anii 1929 și 1930.

Category: Uncategorised

Page 1 of 4

Search site ...

Login Form